Online ISSN 2286-0266
Print ISSN 1223-0685
© 2025 Œconomica by ASE & SOREC
 
Irina DIACONESCU
Studiile având ca temă diversificarea corporativă au constituit o permanenţă a cercetării managementului strategic. Ele reprezintă unul dintre puţinele nuclee ale literaturii din acest domeniu relativ nou cu o continuă tendinţă de dezvoltare. Alături de concepte cum ar fi sinergia, avantajul competitiv şi strategiile generice, noţiunile de diversificare şi diversitate ocupă un loc central în limbajul şi literatura din domeniul managementului strategic. Pe lângă un bogat corp de literatură care abordează diversificarea ca un subiect în sine, diversitatea intervine ca o variabilă cheie în numeroase alte studii care se concentrează pe alte aspecte ale managementului strategic, cum ar fi: reorganizările, societăţile mixte, luarea deciziilor la nivel de top management, gestionarea diversităţii şi interdependenţei, determinanţii manageriali ai performanţei organizaţionale.

ŒCONOMICA no. 1/2005
Diversificarea internaţională din perspectiva corporaţiei transnaţionale: o abordare multidimensională