Online ISSN 2286-0266
Print ISSN 1223-0685
© 2025 Œconomica by ASE & SOREC
 
Renata NIŢU ANTONIE
Universitatea de Vest din Timişoara
În ultima vreme, industria de automobile s-a caracterizat printr-o inovare permanentă şi printr-un nivel înalt al concurenţei, ceea ce i-a determinat pe producători să-şi reînnoiască modelele cu o mai mare frecvenţă, să integreze noi tehnologii în procesul productiv (electronice şi tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor) şi să introducă principii organizaţionale noi. În prezenta lucrare ne-am propus să realizăm o analiză comparativă între strategia de afaceri a firmelor multinaţionale din industria de automobile a Republicii Cehe, Poloniei şi României şi, totodată, să conturăm perspectivele lor strategice în contextul aderării la UE a acestor ţări. Strategia pusă în practică de firmele multnaţionale din industria de automobile a ţărilor central şi est-europene respective este de tip ofensiv, urmărind extinderea şi păstrarea părţilor de piaţă.

ŒCONOMICA no. 1/2005
Strategia de afaceri a firmelor multinaţionale din industria de automobile – o analiză comparativă